En marxa el GRAN DINAR D’APROFITAMENT /// OCTUBRE 2014 A BARCELONA

 

apat

Què és el Gran Dinar d’Aprofitament?

El Gran Dinar d’Aprofitament és:

  • un gran esdeveniment obert al públic on aquest viu i coneix en un entorn festiu les diverses iniciatives que existeixen en la societat civil, empreses i l’administració per aturar el malbaratament d’aliments.
  • un àpat gratuït fet amb aliments aprofitats per sensibilitzar-los a partir de l’experiència que hi ha un gran potencial d’aprofitament del menjar.
  • un recapte d’aliments de llarga durada per a les entitats que donen assistència als més necessitats.

Per què un Gran Dinar per l’aprofitament dels aliments?

Perquè cada any centenars de milers de tones d’aliments es malbaraten, des dels camps fins a les nostres llars, a totes les fases del cicle alimentari.

Perquè volem que la ciutadania experimenti un canvi emocional en la percepció del malbaratament alimentari, que copsi a partir d’aquest canvi emocional que el malbaratament d’aliments  és un problema econòmic, social i ambiental que afecta a tota la societat i que cal la participació de tothom per a eradicar aquest problema.

Perquè les persones tindran l’oportunitat d’entrar en contacte amb els moviments més representatius del treball en favor de l’aprofitament dels aliments.

Convocatòria de trobada per a la organització del Gran Dinar

Trobada de les entitats signants del Manifest PROU MALBARATAR ALIMENTS interessades en la organització del Gran Dinar.

DIMARTS 15 DE JULIOL a les 17.30h, a la CASA ORLANDAI

CASA ORLANDAI
c Jaume Piquet, 23
08017 BARCELONA
TEL: 93 252 42 62
FAX: 93 205 84 03
A/E: info@casaorlandai.cat
WEB: www.casaorlandai.cat
BLOC: www.casaorlandai.cat/blogs/entitats/ <link>
WIKI: www.casaorlandai.cat/wiki/ <link>

 

Inscriviu-vos a la reunió en aquest enllaç.

 

La PAA participa al Fest-UP service Jam contra el malbaratament

La PAA neix amb el precís objectiu de lluitar contra el malbaratament d’aliments , directament amb accions informatives i de sensibilització cap al consumidor . Però també busca col.laboracions per a que el repte de disminuïr el malbaratament es dugui a terme gràcies a les col·laboració i la creativitat dels més diversos actors econòmics. Per això vam acceptar el repte proposat per Swapsee , el mercat de talent comunitari , juntament amb clar Partners , consultora de Business Innovation , en col·laboració amb EatWith i Le18 , de participar en una Service Jam per buscar solució a aquest problema dins del marc del Fest – UP .

Dilluns 5 de Maig va arrencar la primera sessió del Fest -UP Service Jam BCN amb 18 participants de professions amb rerefons culturals diversos : des d’investigadors i experts en malbaratament de menjar a gent de perfil business , de màrqueting , dissenyadors i molts més .

El dia 1 la event manager Marta Marina de Swapsee , va explicar la dinàmica del Service Jam i les motivacions que hi havia darrere : reunir talent , col·laborar , i desenvolupar idees per solucionar el problema del malbaratament de menjar . Gaby Susana i Diletta Parente de la Plataforma Aprofitem a els Aliments van participar també , oferint una presentació sobre la situació del malbaratament de menjar a nivell mundial i a Catalunya . Això va ajudar als participants a contextualitzar el problema i també a prendre una idea dels números i estadístiques que hi ha darrere . Amb les seves propostes de valor ja preparades , el dia 2 tractava que els equips definissin el seu producte de forma més detallada . El repte consistia a que creessin ‘ trajectòries de servei ‘ per les seves idees a més de ‘business model canvases ‘ A mitja sessió , igual que durant el dia 1 , tots els participants van prendre un descans per gaudir d’un deliciós sopar preparat pel xef i amfitrió de EatWith Pau Galván . El dia 3 va ser molt emocionant , amb les presentacions finals dels nostres competidors davant el jurat . El panell de jutges que van participar en el Fest -UP Service Jam Barcelona va ser el següent : Abdi Shayeste de Ousul Ventures , Rosa Monge d’Imagine Creative Center , Victor Fortunado de Cookboth , Franck Poirier de Le18 , Aldo de Jong de Clar Partners , Jan Willem Bode d’ Swapsee , i Alez Rodríguez Bacardit de Startup Grind BCN .

Aquests van ser els projectes presentats :

Super Food Heroes
Super Food Heroes és un divertit joc mòbil per a nens on vegetals i fruites són herois als quals s’ha de rescatar de l’ Monstre del Malbaratament . L’objectiu? Millorar el nostre futur i conscienciar als nens i als seus pares del valor del menjar . El joc serà gratuït , i el negoci estarà basat en involucrar organitzacions com cadenes de supermercats , associacions agriculturals i productors de menjar perquè posicionin les seves marques en el joc .

FoodFlick
FoodFlick és una plataforma peer -to- peer on els usuaris poden explorar fotografies de plats de menjar que persones properes a ells no volen i estan disposats a compartir gratis , i postejar els seus propis. FoodFlick és una solució divertida i interactiva al problema de malbaratament de menjar a la llar i s’adapta al nostre ritme de vida accelerat . A canvi , els FoodFlickers reben descomptes en productes que tenen poca vida útil als supermercats i altres beneficis .

FoodLoop
FoodLoop és el ” eBay del menjar” , una plataforma B2B que connecta a empreses de la cadena de producció i provisió d’aliments propietàries de menjar difícil de vendre , com peces sobrants de la matança o menjar que caduca ràpidament , amb altres empreses que poden donar-li ús . L’intercanvi s’executa a través d’un sistema de licitacions : el primer nivell es porta a terme fixant un preu , el segon- en cas que una peça o lot no es vengui -és una donació a una organització no – comercial reconeguda com una ONG o organització caritativa . El model de negoci es basa en un sistema de comissions per transacció , i en quotes per serveis de consultoria per als clients .

El jurat ho va tenir difícil per escollir un guanyador ja que les tres idees era molt diferents i cadascuna tenia les seves virtuts. Tot i axò, només un equip podia guanyar, i entre molta expectació divendres 9 de maig, en la cerimònia dels Fest -UP Awards es va anunciar el guanyador … FOOD LOOP ! ( Paco Muñoz – Gutiérrez , Sergio Correu, Branislav Erdelyi , Benedicte Bodard , Diletta Parente , and Nicole Harper ) .

Com a premi , l’equip va guanyar una consultoria i mentoria de Clar Partners .

Per cert , no us perdeu el xulíssim vídeo de l’esdeveniment que han muntat els nostres amics de BCN Startup Video !

La Plataforma Aprofitem els Aliments participa a la Festa Alícia’t

Els dies 3 i 4 de maig la Plataforma va estar present a la Festa que anualment organitza la Fundació Alícia a Món Sant Benet: Alícia’t. L’acte vol fomentar i donar a conèixer la cuina saludable i els aliments de proximitat, amb tallers i activitats lúdiques de tot tipus.

La Plataforma va estar present donant a conèixer el manifest “Prou malbaratar aliments”, així com informació sobre el problema del malbaratament alimentari i demostracions de receptes d’aprofitament.

Més fotos de l’acte al nostre Facebook.

 

Vídeo resum de la Festa Alícia’t:

Presentació pública del manifest i la plataforma “Aprofitem els aliments”

presentacionpaa

Lloc: Casa de Convalescència de l’Hospital de Sant Pau.

Data: 20 de febrer

Hora d’inici: 10:30 Hora finalització: 13:00

Conductor de l’acte: Manel Sabés (Vicerector de relacions institucionals i territori de la Universitat Autònoma de Barcelona)

Desenvolupament de l’acte:

10:30 Benvinguda i introducció de l’acte: Manel Sabés. Vicerector de relacions institucionals i territori.

10:45 Inici de les exposicions per part de cada actor de la cadena alimentària

L’acte va consistir en breus exposicions de 5 minuts amb suport audiovisual opcional.

Els actors de la cadena convidats són:

1. Agricultura: Sra. Gemma Safont del Consorci de Gallecs i Sra. Marina Duñach de l’Associació Agroecològica de Gallecs.

2. Dimensió empresarial: Sr. David Esteller. Responsable del projecte Foodwaste de AECOC.

3. Distribució: ‎Sra. Ana González. Responsable de responsabilitat social corporativa i medi ambient en Caprabo

4. Restauració: Sr. Toni Massanés. Director de la Fundació Alícia.

5. Consumidors: Sra. Anna Tardà. Presidenta de l’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya.

6. Entitats de recuperació d’aliments: Sr. Jordi Peix. Vicepresident de la Fundació del Banc dels Aliments.

7. Entitats d’acció social: Sr. Josep Marqués i Baró. President de Creu Roja Catalunya.*

8. Generalitat de Catalunya: Sr. Josep M. Tost. Director de l’Agència de Residus de Catalunya.

9. Entitat de conscienciació per l’aprofitament dels aliments: Sr. Alfons Lòpez. Fundador de l’associació Espai Ambiental.

10. Dimensió internacional: Sra. Patrícia Cantarell. Responsable de campanyes i presència pública a Intermón Oxfam.

11. Administració local: Sr. Joan Puigdollers. Regidor de Medi Ambient i Serveis Urbans de l’Ajuntament de Barcelona.

12. Dimensió local: Sr. Filiberto Bravo. President de l’AV. Ciutat Meridiana.

12:10: Lectura del manifest : Gaby Susanna. Plataforma per l’Aprofitament dels Aliments.

12:10 Acte d’adhesió al manifest i lliurament del compromís en favor de l’aprofitament dels aliments per part de totes les entitats que donen suport al manifest.

12:30 Petita acció de conscienciació contra el malbaratament alimentari.

13:00 Cloenda.

Plataforma d'entitats i persones contra el malbaratament alimentari

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.