La PAA participa al Fest-UP service Jam contra el malbaratament

La PAA neix amb el precís objectiu de lluitar contra el malbaratament d’aliments , directament amb accions informatives i de sensibilització cap al consumidor . Però també busca col.laboracions per a que el repte de disminuïr el malbaratament es dugui a terme gràcies a les col·laboració i la creativitat dels més diversos actors econòmics. Per això vam acceptar el repte proposat per Swapsee , el mercat de talent comunitari , juntament amb clar Partners , consultora de Business Innovation , en col·laboració amb EatWith i Le18 , de participar en una Service Jam per buscar solució a aquest problema dins del marc del Fest – UP .

Dilluns 5 de Maig va arrencar la primera sessió del Fest -UP Service Jam BCN amb 18 participants de professions amb rerefons culturals diversos : des d’investigadors i experts en malbaratament de menjar a gent de perfil business , de màrqueting , dissenyadors i molts més .

El dia 1 la event manager Marta Marina de Swapsee , va explicar la dinàmica del Service Jam i les motivacions que hi havia darrere : reunir talent , col·laborar , i desenvolupar idees per solucionar el problema del malbaratament de menjar . Gaby Susana i Diletta Parente de la Plataforma Aprofitem a els Aliments van participar també , oferint una presentació sobre la situació del malbaratament de menjar a nivell mundial i a Catalunya . Això va ajudar als participants a contextualitzar el problema i també a prendre una idea dels números i estadístiques que hi ha darrere . Amb les seves propostes de valor ja preparades , el dia 2 tractava que els equips definissin el seu producte de forma més detallada . El repte consistia a que creessin ‘ trajectòries de servei ‘ per les seves idees a més de ‘business model canvases ‘ A mitja sessió , igual que durant el dia 1 , tots els participants van prendre un descans per gaudir d’un deliciós sopar preparat pel xef i amfitrió de EatWith Pau Galván . El dia 3 va ser molt emocionant , amb les presentacions finals dels nostres competidors davant el jurat . El panell de jutges que van participar en el Fest -UP Service Jam Barcelona va ser el següent : Abdi Shayeste de Ousul Ventures , Rosa Monge d’Imagine Creative Center , Victor Fortunado de Cookboth , Franck Poirier de Le18 , Aldo de Jong de Clar Partners , Jan Willem Bode d’ Swapsee , i Alez Rodríguez Bacardit de Startup Grind BCN .

Aquests van ser els projectes presentats :

Super Food Heroes
Super Food Heroes és un divertit joc mòbil per a nens on vegetals i fruites són herois als quals s’ha de rescatar de l’ Monstre del Malbaratament . L’objectiu? Millorar el nostre futur i conscienciar als nens i als seus pares del valor del menjar . El joc serà gratuït , i el negoci estarà basat en involucrar organitzacions com cadenes de supermercats , associacions agriculturals i productors de menjar perquè posicionin les seves marques en el joc .

FoodFlick
FoodFlick és una plataforma peer -to- peer on els usuaris poden explorar fotografies de plats de menjar que persones properes a ells no volen i estan disposats a compartir gratis , i postejar els seus propis. FoodFlick és una solució divertida i interactiva al problema de malbaratament de menjar a la llar i s’adapta al nostre ritme de vida accelerat . A canvi , els FoodFlickers reben descomptes en productes que tenen poca vida útil als supermercats i altres beneficis .

FoodLoop
FoodLoop és el ” eBay del menjar” , una plataforma B2B que connecta a empreses de la cadena de producció i provisió d’aliments propietàries de menjar difícil de vendre , com peces sobrants de la matança o menjar que caduca ràpidament , amb altres empreses que poden donar-li ús . L’intercanvi s’executa a través d’un sistema de licitacions : el primer nivell es porta a terme fixant un preu , el segon- en cas que una peça o lot no es vengui -és una donació a una organització no – comercial reconeguda com una ONG o organització caritativa . El model de negoci es basa en un sistema de comissions per transacció , i en quotes per serveis de consultoria per als clients .

El jurat ho va tenir difícil per escollir un guanyador ja que les tres idees era molt diferents i cadascuna tenia les seves virtuts. Tot i axò, només un equip podia guanyar, i entre molta expectació divendres 9 de maig, en la cerimònia dels Fest -UP Awards es va anunciar el guanyador … FOOD LOOP ! ( Paco Muñoz – Gutiérrez , Sergio Correu, Branislav Erdelyi , Benedicte Bodard , Diletta Parente , and Nicole Harper ) .

Com a premi , l’equip va guanyar una consultoria i mentoria de Clar Partners .

Per cert , no us perdeu el xulíssim vídeo de l’esdeveniment que han muntat els nostres amics de BCN Startup Video !

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s